onsdag 7 mars 2012

Årets första tur på öppet vatten!

Idag blev det en skön tur ut i naturen. Med ryggsäcken packad med makrillsmörgåsar, varm dryck och kameran cyklade jag iväg några km hemifrån för en tur på Musön. Detta innebar dessutom årets första tur på öppet vatten! Nä, det var inte med segel utan bara en liten flotte, men ändå :-) det ger hopp om det som komma skall!!


Den bästa återhämtningen finns i naturen - det finns vetenskapliga belägg för detta och det gäller verkligen mig, det vet jag sedan tidigare. Här är utsikten från platsen där jag satt i blåbärsriset och intog min härliga fika.



Idag var det svårt att hitta det där riktigt sköna, tankefria läget. Tror det hänger ihop med att jag inte är riktigt i form. Men idag gick det iallafall ganska lätt att acceptera läget, kom inga knäppa tankar om just detta. Men vet ni vad som mest surrade i huvudet - jo, formuleringar till vad jag skulle skriva på bloggen...
Tonårstjejerna pratar om att de har "photo shoot". Det har jag också haft idag. Skillnaden är att de tar med stativ, reflexskärmar å sånt ut i naturen, sen tar de hundratalsbilder när de poserar framför kameran - ser himla kul ut, men för mig blir det mer mossiga pinnar, vyer ut över sjön och idag tog jag många bilder, 36 st :-) man är ju inte född i den digitala världen :-))


Vem kan bo här inne?

Det var inte så där skönt vårväder idag, även om solen bara skymdes av lite molnskyar, men en riktigt isig vind gjorde sällskap. Den verkade också skrämma in fåglarna i skydd för vinden, det var väldigt tyst i skogen och jag såg fler småfåglar hemma i trädgården.
Den isiga vinden förebådar väl snövädret som väderprognosen säger ska komma till kvällen. Men framåt helgen har vi riktigt varmt och soligt vårväder att vänta! Hoppas det stämmer!



Att tillbringa livet sida vid sida må väl innebära att man växer ihop en smula 

Isen sjöng idag också, men mindre kusligt än i skymningen


På vägen tillbaka med flotten lyste solen på stenarna på sjöbotten och med lite fantasi sätter de verkligen igång minnen om sommar


Nu längtar jag efter sköna vårdagar i trädgården!
/Pernilla


1 kommentar:

  1. Håller med dig bästa medicinen och den är dessutom gratis... Kramar Annicka

    SvaraRadera