lördag 18 februari 2012

knockad av en förkylning...

Dottern hade ett riktigt eländigt halsont med efterföljande förkylning förra veckan så att bli smittad var ju inte helt oväntat. Annars är detta faktiskt första gången sen jag blev sjuk, känns som kroppen trots allt inte varit så mottaglig när jag tagit det väldigt lugnt och försökt göra bra saker för mig själv. Men nu, nu blev jag helt knockad istället av bara lite halsont och 37,8 i feber! Jag skulle ha varit hos läkarn i går, men det blev en telefontid istället. Han var snabb att förklara för mig att precis som förkylning är utmattning fysiologiska processer vilket innebär att jag kan ev. förvänta mig ökade symtom kommande vecka och även med påverkan på humöret. Det känns väldigt trygt att kunna lita på sin läkares kunskap och att han förmedlar den på ett bra sätt. Så nu behöver jag inte oroa mig för eventuella "konstigheter" eller bakslag som kanske dyker upp utan får förlika mig även med detta. Att det kanske också gör det lite motigare att snart gå upp i tid (arbetsträna) som planerats ingår också - ja,ja, sånt här e livet å just nu är det ganska skönt att bara jobba 10 tim/vecka ;-)

Förresten, utan för fönstret strilar regnet ner och förstör den underbara vintern, så jag kan lika gärna fortsätta ligga här å läsa tidningar!

Hoppas ni andra har mysigare sportlov på gång än så här :-)
/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar