tisdag 10 januari 2012

Idag har jag börjat jobba!

Tänk vad skönt det kan vara när vardagen börjar rulla på igen! Efter ett helt skönt jullov tillsammans hela familjen så har vardagen börjat nu igen. Så klart är det jobbigt att komma upp på morgonen, få med sig alla saker och planera mer än ett steg framåt, men ändå... det är fantastiskt med ledighet, men man skulle inte uppskatta den speciellt om inte vardag med jobb å skola fanns. Idag har jag nått ett delmål i min rehabilitering - jag är inte längre heltidssjukskriven! Nu börjar jag jobba 25% och under jullovet har jag haft "semester". När jag berättar det tycker jag det låter litet å futtigt, å så kanske det är när allt rullar på utan hinder, men just nu känns det som stora och sköna milstolpar! Jag har faktiskt blivit ganska bra på att vara just "här och nu" och efter senaste årets upplevelser och erfarenheter så är det här steget för mig inte alls futtigt - jag känner mig riktigt nöjd! Dessutom tror jag på att det kommer hålla! Självklart kommer det vara jobbiga dagar och jag kommer behöva lägga upp dagarna helt utifrån dagsformen, men jag känner nu att jag är lite klokare. Vi får se hur länge det varar :-) Nä, skämt å sido, precis som en balansplatta är mycket svår att hålla stilla i jämnt läge så kommer detta vara det också. Men visst vore det trist om det inte var lite rörelse och några små lagoma utmaningar?
Vad jag är glad att jag har ett bra, utmanande och utvecklande jobb - jag ska bara försöka engagera mig lagom!
Så, enligt Nyårslöftet gäller nu devisen ENERGI KVAR NÄR JAG GÅR HEM, VARJE DAG!
Håll tummarna för att det fungerar!

/Pernilla

Sent här om kvällen snöade det med stora flingor, jag var tvungen att ut å fota, det gäller att njuta när tid är!

1 kommentar:

  1. Jag håller i alla tummar jag bara kan för dig...kram
    Annicka

    SvaraRadera