måndag 12 december 2011

Tankar om en blogg

Hej på er!
Jag heter Pernilla, är i 40-års åldern och lever med man och två barn. Min familj är det underbaraste jag har! Sedan drygt 20 år arbetar jag som arbetsterapeut. Sedan 2003 har jobbet främst haft inriktning mot smärt- och stressrehabilitering, då kan man ju lätt tro att man borde vara "vaccinerad" från den typen av problem själv - men så enkelt är ju inte livet :-) Jag har tänkt att min blogg ska handla om detta - hur man (alltså jag) tar sig tillbaka till en fungerande vardag efter Utmattningssyndrom (inte bara en gång, utan två gånger i livet). Mitt livsmål är att hitta och komma på vad det innebär med Livet i Balans.
Här om dagen ringde en barndomskompis som jag inte pratat med på länge, självklart frågade han om läget och jag hör mig själv raljera om min egen duktighet som drivit mig till Utmattning, att jag varit sjukskriven i över ett halvår och att jag så småningom kanske blir klok nog att få ordning på mig själv... När jag lagt på luren blev jag väldigt fundersam, jag trodde jag kommit längre i min egen process... ni vet det här med acceptans av nuvarande situation å så, men tydligen inte. Då dök tanken upp att jag borde skriva om detta - berätta, beskriva och diskutera. Släppa skammen och hitta en ny väg vidare genom livet.
Teman jag har tänkt skriva om är bla. kopplingen mellan kropp å knopp via Basal Kroppskännedom, hur man gör lagom mycket - Aktivitetsbalans, den viktigaste platsen för att må bra - Naturen, den ständiga Tröttheten, Vad som är viktigt i livet och annat smått å gott som dyker upp under resan gång. För att livet är en Resa med ständiga förändringar och en mening med det - det är jag övertygad om!
Jag ser fram mot att prova något nytt å se vad det kan ge här i livet! Jag hoppas ni som läser kommenterar och kommer med synpunkter på vad jag ska skriva om.

/Pernilla

2 kommentarer:

  1. Ser mycket fram emot att få läsa din blogg. Du börjar bra!
    Kram, Sanna

    SvaraRadera
  2. Lycka till Pernilla. Jag önskar dig all framgång med bloggen, att den ska ge dig det du önskar. Kram Fredrik.

    SvaraRadera