tisdag 27 december 2011

The nothing box

Här om veckan, precis när jag kom på att jag skulle starta den här bloggen, skrev jag ett inlägg på Facebook:
"Var hittar man avstängningsknappen?
Igår fick jag plötsligt för mig att jag ska starta en blogg å skriva om förändringsarbetet tillbaka till ett Liv i balans, vad det nu är;-) Tankarna började poppa i huvudet, idéer som kunde vara användbara och självklart massa funderingar på Hur gör man... En bra dag i kombination med en rolig idé är bara vad som behövs för att få min hjärna i spinn! Efter fler...a timmar vid skrivbordet, glömt äta lunch, glömt vad jag egentligen tänkt göra av dagen så kom jag till slut ut på en långpromenad. Tanke var att jag nu skulle "stänga av" hjärnan, tror ni det gick? Nej, när min hjärna har kommit igång så är den, som beteende vetaren sa, som en olydig hund :-) Så efter skogspromenad, en stunds mindfulness nere vid sjön och ytterligare promenad så hade den ännu inte gått till vila... okej nästa steg i mindfulness - acceptera att din hjärna är som den är, går inte stänga av... då äntligen började det avta. Tänk vad acceptans kan göra med livet!"
Nu har min man hittat den manliga lösningen på detta!http://www.youtube.com/watch?v=LKveOsIieHg

Så frågan är hur man installerar en sådan??

1 kommentar: