tisdag 26 juni 2012

1 års sjukskrivning...

Kära blogg, förlåt att du blivit lite bortglömd på sistone! Du vet hur maj och juni är, för det har jag redan berättat, men sedan måste jag faktiskt skylla på tekniken. Låter lågt, MEN den har verkligen strulat! Vår stationära pc har lagt av, barnens skoldatorer har lämnats in över sommaren vilket innebär att familjens gemensamma bärbara har blivit väldigt svår att få åtkomst till... och inte nog med det, när jag äntligen har den i mina händer, då vill inte nätet vara med! Så vad gör man, jo, till slut sitter jag desperat på jobbet (men inte på arbetstid :-) för att lyckas publicera detta inlägg som jag skrev för ett par veckor sedan:

Den 7e juni passerade jag 1 års sjukskrivning! Det var faktiskt en rätt tung dag - det har varit ett väldigt speciellt år, det som gått. Sommaren var riktigt tung, där jag levde i min "bubbla" och resten av familjen blev väldigt påverkad. Hösten blev sedan en tid med väldigt mycket närvaro - jag orkade knappt göra något överhuvudtaget, men jag var Här. Här och Nu tillsammans med barnen, tid i familjen att hinna Bara Vara, prata och finnas till. Under vintern har sedan orken börjat återkomma och vissa stunder kan jag känna mig ganska "normal" (men stunderna är inte så långa ;-) Livserfarenheterna som jag och också övriga familjen fått med oss känns ändå som ovärderliga - att stanna upp i livet och verlkigen få känna på vad som är viktigt, det har gett mig nya dimensioner. Chansen att lura sig själv när man rusar fram genom livet och knappt hinner varken njuta av eller se vad man rusar förbi, den "möjligheten" är förbi när allt bromsar in och plötsligt går väldigt långsamt. Jag hoppas mitt liv kan hålla ett högre tempo än idag, men jag hoppas att jag lärt mig tillräckligt för att inte välja att rusa på igen - livets stunder är alldelles för värdefulla för det!

Påminn mig gärna om ni ser att jag inte håller det här löftet till mig själv :-)
Just nu njuter jag av ljuset, naturen och löftena som sommaren ger!
Hoppas du också njuter, även om regnet vräker ner...

Stora kramar till er alla så här i midsommartid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar