söndag 3 juni 2012

Klassresa till Öland

Jippii, jag har fått följa med min dotter och hennes 18 klasskompisar på deras klassresa, jag blev tom tillfrågad om jag ville! Tänk att ett gäng 16-åringar vill ha en med (i och för sig fick de ju inte åka utan vuxna, men iallafall!) Så i onsdags efter lunch bar det av för två härliga dygn tillsammans - ungdomarna tog det här med dygn på fullaste allvar, någon enstaka timmas sömn blev det kanske??
För min del var det ett riktigt bra "träningstillfälle". Inför resan var jag lite nervös om det skulle bli för mycket eller om det var möjligt för mig att pausa när jag skulle behöva osv... Men det var så skönt att i förväg planera för och sedan inse att detta verkligen var deras resa, vi vuxna var bara med som stöd och om något oväntat skulle hända. De hade själva planerat matlista, gjort inköp, kollat upp aktiviteter och kommit överens om vad man ville göra och med tanke på resmålet och resans syfte var det gott om tid att bara vara tillsammans (framför allt nattetid :-) Väl på plats gjordes snabbt matlag upp, vilka regler och tider som gällde och sen var det bara fritt fram att njuta! Njuta av Öland och samvaron!
Att dessutom vädret blev klart bättre än prognosens utlovade; 11grader och regnskurar, var riktigt härlig bonus!
Bollspel, sköna promenader på strandängarna, yoga på gräsmattan, hissnande gokartkörning, böjde gafflar med tankens kraft, njuta av gitarrspel vid brasan, sköna samtal och trevliga måltider var en del av det vi hann göra och njuta av tillsammans!
Vandrarhemmet vi bodde på var underbara Lantgården söder om Löttorp - Tack Stefan för att vi fick besöka ditt ställe! Vi återkommer :-)

Tack allihopa för att jag fick vara med och uppleva detta tillsammans med er!!

Flera vackra orkideer växte på strandängarna. Den här heter Krutbrännare och var tydligen ett ovanligt stort och fint exemplar, berättade stolt ett äldre par. 
Lite mer vådliga bilder på gokart-körning och annat kommer :-)
Stora kramar Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar