torsdag 7 juni 2012

Tröttheten, fy tusan för tröttheten

Ni vet hur den underbara maj är, även juni är en av årets underbaraste månader, MEN det innebär att det blir svårare att vila – det är ju så himla mycket roligt man vill göra!! I år har jag verkligen aktivt fortsatt att dra ner på allt som inte ”måstes” och det jag gör planeras och försöker balanseras med återhämtning, men det har i alla fall blivit lite för mycket lite för länge. Så nu är jag trött! Inte på det sättet som man alltid är en måndag på jobbet eller när man kravlar upp ur sängen en tidig morgon, utan mer känslan av ständig influensa… Och jag sover! Sover 8-9 timmar/natt och oftast 1-2 tim/eftermiddag. Jag har alltid (förutom i somras) kunnat använda mig av möjligheten att sova mig frisk och visst är det en skön förmåga att det finns möjlighet till återhämtning, men…

På jobbet går det ganska bra med de patienter, möten etc som jag har inbokat, då går det liksom av bara farten, men där emellan är inte precis effektiv tid L På kvällarna försöker jag gå på min yoga och greja i trädgården för jag vet att det ger mig energi. När jag ska köra barnen till aktiviteter är jag åtminstone en säkrare förare än när det varit som sämst (alltid något ;-) Men både på seglingen, jobbet och hemma har de som står mig nära ”sett på mina ögon” att jag är trött…

Nu är det bara 2½ veckor kvar till semester – hoppas jag är betydligt piggare när ”höstterminen” börjar!

En halvdag senare: Tänk ändå att det är möjligt att vara lite mindre trött när jag går hem från jobbet än när jag kom!! Vilket innebär att jag iallafall orkade cykla hem i normal takt och inte ramlade ner i sängen för min tupplur :-)

1 kommentar:

  1. Läste, och begrundade:). Låter som att det är en heldel som gör denna trötthet. Det går alltid att säga att man inte ska göra så mycket, utan att bara ta det lugnt. Det (för egen del), går inte så bra, man aktiverar sig ändå en heldel. Men att sova bort tröttheten är kanske inte något bra alternativ. Men jag kommer att följa din utveckling. Ha det!!:)

    SvaraRadera