torsdag 25 juli 2013

Harmoni vs rastlöshet

 Cornelia-rosen speglar sig i bersån
Det är en underbar sommar! Vi har fått massor av solsken förenat med lediga dagar och vi njuter av tid tillsammans. Men ändå kryper det in en känsla av rastlöshet under skinnet... när jag säger detta till min man får jag en tydlig blick om galenskap - ja jag vet, rätt knäpp är jag ju ;-) Men iallafall; jag älskar att vara i min trädgård å smådona, men just nu är ju allt roligare pyssel på sparlåga - att plantera om blommor just nu är ju rena dödsdomen! Att plocka bären före frukost är en helt underbar start på dagen och det nu aktuella meditationspasset, men att sen sätta sig med spannen och metodiskt plocka av alla vinbären är inte lika kul. Visst behöver det städas inne och visst finns det alltid saker som vore bra att få gjorda, men det är väl inget kul!

Nä det är nog så att jag behöver ett ordentligt yogapass så jag kan svettas ordentligt utan risk att ta ut mig för mycket och sedan en vända ner till sjön för att svalka av mig - Visst är det synd om mig som för en gång skull har energi som jag inte riktigt vet vart jag ska göra av :-))



Det här är väldigt annorlunda mot sommaren för två år sedan - just vid den här tiden var vi på Österlen och känslan kan nog bäst beskrivas som bortdomnad...

1 kommentar:

  1. Skönt att läsa om nyvunnen energi. Jag gillar din blogg, du skriver så bra!

    Kram Johanna Roth (www.mammansdotter.blogg.se)

    SvaraRadera