torsdag 25 juli 2013

6 - Österlen

Semester 2011:
När konfirmationen var avklarad och gästerna åkt hem packade vi bilen för en väldigt lugn campingsemester.
På vägen lämnade vi av sonen på en veckas läger och vi andra fortsatte ner till Österlen.

Tänk att åka bil kan vara så otroligt jobbigt!!! Normalt brukar jag både kunna njuta av att aktivt titta på omgivningarna vi passerar eller läsa böcker utan några problem. Nu överföll omgivningarna och alla sinnesintryck exploderade i huvet. När vi stannade efter vägen kröp jag in i husvagnen å sov medan de andra gick å handlade. Väl framme på campingen sitter jag halvvägs kvar i bilen medan man och dotter fixar husvagnen och reser förtältet tills de säger att jag nu kan vackla in i husvagnen å lägga mig där istället...

Väl på plats har vi bara lediga dagar framför oss - med en riktigt konfirmations-lägertrött tonårsdotter och en förkyld make fanns inga intressen för några utsvävningar - så skönt! Vädret var inget vidare och en hel del tid ägnades åt promenader efter stranden eller sitta å läsa i förtältet. Något litet gjorde vi nog ändå varje dag, men det var främst i form av besök på något härligt fika ställe :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar