söndag 30 juni 2013

Festligheter = ingen sömn

Senaste veckorna har varit rätt bra, hittat en hyffsad rytm för vardagen även när de andra nu är hemma och har sommarlov. Men som vanligt räcker det med ytterst lite så vacklar balansen. Under veckan har jag känt av att jag ville lite för mycket en dag när jag satt å skrev - ville bara bli klar = ½ timma mer arbete vid datorn är hjärnan ville... På segelklubben var jag lite för social, det var ju så trevligt... I torsdagskväll hade vi personalfest hemma hos en av mina kära arbetskamrater = alltför sent i säng! Och lördag kväll var vi bortbjudna på middag hos bästa kompisarna. Vi hade jätte trevligt, åt god mat, för mycket efterrätt och njöt av både vin och kaffe.

Jag har en fantastisk förmåga till sömn och det har hjälpt mig genom mycket av detta. Vi brukar skämta om "Karlsson-genen", den vi ärvt efter morfar. Jag minns hans middagsvila, när han kom hem från jobbet för att äta och sen la sig på sängen, knäppte händerna på magen och sov en stund innan han åkte tillbaka till jobbet igen.

Men i natt fick jag betala för allt detta!! Hjärnan klarade på inget sätt att koppla ner, troligen sov jag nån timma under natten, men det kändes mest som nån form av dvala. Vid två-tiden försökte jag skriva en budget - borde vara så tråkigt att jag skulle somna... Vid fyra åt jag ett nattamål och vid åtta klev jag upp igen - bättre lycka en annan natt! Snälla ni, påminn mig nästa gång då det bjuds vin och kaffe under kvällen - en "bra" dag passa på å njut, en "dålig" dag stå över!

På morgonen lyssnade jag på Sarah Dawn Finers Sommar i P1. Jag älskar när människor berättar sina livsberättelser! Hon gjorde det i direktsändning - för henne var det ett sätt att släppa på kontrollen, live kan man inte justera allt som inte är perfekt... Jag gillade hennes sätt att berätta samtidigt som jag faschineras över min egen förvåning "Har inte hennes liv glidit på som en räkmacka, hon som är så duktig och känd?" Så kärnan i hennes liv är väl den samma som hos oss andra - 
Du måste älska dig själv innan någon annan kan göra det. 
Detta självklara, men ack så svåra att verkligen göra på djupet.

Några bilder från min väns fantastiska hem och trädgård!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar