måndag 20 maj 2013

Seglingens dag

var det i lördags, men det här skrev jag förra gången; maj 2012. Redan då hade det hunnit gå ett år sen "start" och jag hade lärt mig en hel del nya strategier, men de var sköra och långt ifrån automatiska...

Jag tränar på att var en lat deltagare i olika arrangemang; just nu handlar det om segelklubbens årliga arrangemang på stan för att reklamföra sporten och klubben - ett jobb som kräver allas engagemang och som jag brukar vara högst delaktig i...
Bara att säga att jag kommer kl 9 istället för 8 var första steget!
Sedan tillbringar jag flera timmar på bryggan, med fikapauser emellan och så låg intensitet som jag kan uppbringa. Flera gånger kommer frågan "kan du segla med oss?" Visst KAN jag, men jag orkar ju inte... men istället för att säga Ja automatiskt (vilket är mitt naturliga sätt) hinner jag tänka, se mig om efter lösningar, och varje gång fanns det någon annan i närheten som faktiskt VILLE ut på sjön just då!

Vi hade gratis kaffe på det närliggande kafét och där såg jag till att njuta av längre pauser. Ett par tjejer höll på att stämma sina instrument och prova ljudanläggningen. Det här låter lovande - nästa paus ska jag ta i samband med deras spelning:-) De kallar sig Skäggiga damen och spelar härlig vispop med texter med mycket innehåll.

Framåt 13-tiden börjar jag inse att det är hög tid för mig att avrunda, måste hem och vila några timmar innan kvällens "After Sail". Men först ska jag bara ta en liten vända in på Systemet för att köpa med en flaska vin till grillningen. Väl inne på köpcentrat inser jag hur trött och påverkad jag faktiskt är (hinner inte riktigt uppmärksamma det när allt händer) skyltfönstrens innehåll verkligen överfaller mig och jag har svårt att överhuvudtaget sortera intrycken - så har jag igen tagit ut för mycket på energikontot... Men efter några timmars vila kan jag iallafall njuta av en härlig fest med fantastiska vänner!

Men i år blev det inget alls för mig med den här dagen... Jag var faktiskt hemma i trädgården och njöt med mycket gott samvete, börjar lära mig det nu :-)
Jag är mycket tacksam att det finns andra som håller i och kör racet så vår fantastiska sport kan få mer vind i seglen! Tack för jobbet ni gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar