lördag 11 maj 2013

Pre-session-changes

 - alltså positiva förändringar som påbörjats redan inför en behandling! Inom lösningsfokuserad korttidsterapi har man forskat på att 2/3 av klienterna som bokar en tid hos en terapeut, coach eller konsult har påbörjat den positiva processen redan mellan tillfället för tidsbokningen och första besöket! Så känns det just nu; jag känner mig både piggare och gladare, även om orken bara räcker till promenader och trevligt trädgårdsarbete (min man har alltid tyckt att det är konstigt att jag orkar klart mer där än inne ;-) Bara känslan av hopp, att det finns hjälp att få lyfter ju så klart många steg mot känslan av hopplöshet. Det blir säkert en tuff vecka, men efter en skön ledig långhelg hemma med familjen ser jag nu verkligen fram mot veckans BK-kurs. Väskan är packad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar