torsdag 9 augusti 2012

Förväntans oro

Så var första arbetsdagen efter 6 veckors semester avklarad. Det var riktigt kul och kändes bra på alla sätt att komma tillbaka till jobbet! Underbart att komma dit, träffa alla trevliga arbetskamrater och se att det finns spännande arbetsuppgifter som väntar under hösten.
Som alltid blev det ju så klart mycket prat om hur alla haft det under sommaren. Det är väldigt dubbelt att konstatera att de första två-tre veckorna av semestern var underbara med först Mallorcaresan och sedan besök hos min mans familj, MEN efter det har jag använt resten av semestern till att återhämta mig och jag är fortfarande inte i samma form som jag var när jag gick på semester... Det är faktiskt frustrerande, jag tycker jag gör så mycket "rätt", men återhämtningen går så långsamt! Det är så grymt tålamodsprövande! De sista dagarna före jobbstarten har faktiskt varit tuffa, jag har helt klart haft "förväntans oro", tycker det är ett så bra ord, jag har funderat över hur tusan jag ska klara hösten på ett bra sätt om jag inte ens klarar att ha semester... ;-)
Det är intressant hur den där hjärnan fungerar - jag ser vad jag tänker, förstår att det inte är konstruktiva tankar, förstår att jag mår mycket sämre i stunden om jag låter dessa tankar snurra, MEN det går ändå inte få stopp - oron och ältandet bara snurrar på. Det hade varit mycket bättre om jag gått till jobbet igår istället :-) ELLER så borde jag skrivit ett blogginlägg!
Inser att det är rätt bra att skriva, saker å ting blir klarare när jag måste formulera det och därefter lättare att hantera. Men under stor del av sommaren har jag bara varit trött, trött å trött - man och dotter skötte matlagning å allt annat nödvändigt å jag bara gled runt, vilade, sov å orkade oftast knappt mer än plocka av matbordet, ta hand om disken eller så... Otroligt skönt att familjen bara kan acceptera läget å snabbt anpassa sig efter det som gäller för stunden!
Senaste tiden har det iallafall gått tydligt åt rätt håll och nu handlar det väl om att återigen hitta vardagsrutinen och hämta kraft utirfrån den!

Hoppas bara att lite sommar kvarstår även om jobbet börjat igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar