onsdag 30 januari 2013

Sinnesintryck och koncentration = Utmattning

Jag hade hoppats på ett positivt inlägg nu, det har känts helt okej senaste veckan, men nu är det ras igen... Jag jobbar 50% igen, typ 20 tim fördelat på fyra dagar med "ledig" onsdag, förutom udda vecka då jag på onsdan har ett möte på morgonen och åker till vårdcentralen två timmar. Visst var det lite tungt att kliva upp i morses, men när är det inte det kl 6 på morgonen?? Mötet var som vanligt bra, konstruktivt och trevligt och efter fikat var jag färdig med min arbetsdag .
Planen: Nu ska jag bara göra ett par korta ärenden på stan och sen hem för en lugn dag, för att ikväll gå på yoga.
När det nödvändiga ärendet är utfört får jag lust att inspektera en pysselaffär jag inte varit inne i - kände att jag var sugen på lite kreativitet och tänkte att det kan vara bra sysselsättning när inte trädgårdsarbete är ett alternativ. Inne i affären fanns det tusentals prylar att titta på och jag strövade runt i lugn och ro, hittade några små saker och hade fått lite idéer. MEN dessutom hade jag fått tusentals intryck och hjärnan kände sig fullmatad. Så jag tänkte att besöket på stan fick vara avklarat, bara en liten vända för att säga Hej till bästa väninnan som jobbar i en butik. Vi pratar lite kort, hon tar några kunder emellan, och sen ska jag säga att det är dax för mig att åka hem, nu är jag Trött! MEN nu är jag inte bara trött, utan UTMATTAD, så bara när jag säger detta börjar tårarna rinna. Hon blir så klart förskräckt och undrar hur jag faktiskt mår och hur mycket sämre jag är nu än för någon månad sedan... Jag tror jag får betala länge för de dagar jag jobbade 75%...
Nu några timmar senare måste jag bara skriva av mig min frustration - att sitta vid datorn är ju annars inte hjärnvila! Jag har funderat lite under eftermiddan och inser att jag koncentrerat mig både under måndag och tisdag kväll - dels föräldramöte på gymnasiet och dels tillsammans med sonen med fokus på hans skolarbete.

Att det ska vara så jäkla känsligt!!!

Nu ska jag gå på yoga - ikväll är det ett riktigt dynamiskt pass som är nytt för mig, kanske inte optimalt, men jag får väl träna på att inte göra allt utan verkligen lyssna på kroppen och ta den vila jag behöver - alltid lär man sig väl nåt ;-)
------------------------------------

Nu har jag varit på yoga - det är som alltid jättebra för mig, så även idag! Sinnet hade fullt fokus på andning och rörelser i samspel, inget annat fick plats att störa :-) Finns möjlighet att natten blir god.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar