måndag 14 januari 2013

När sinnena spelar en spratt

Tyvärr hade jag missat publicera den här - tecken på hangowern...

I förra veckan var jag och en kollega iväg på kursdag. Det kändes kul att åka iväg, planen var Lagom och jag visste att det inte krävdes en massa utav mig utan det räckte att jag bara var där å lyssnade. Det enda som saknades under dagen var att jag inte fick till någon liggande vila på lunchen. Så när vi åter satt på tåget vid 15.30 kändes allt riktigt bra. Efter ett tag insåg vi att tåget krängde en hel del i kurvorna och ibland fick man hålla i sina saker, men det var inte så mycket att man hörde någon som kommenterade eller att konduktören sa något. Jag har tidigare hört att balanseringssystemen på X2000 kan pajja och då blir resan väldigt svajig, så det var väl nåt sånt. Observera att det inte bara är mitt balanseringssystem som är ur funktion ibland ;-) Jag funderade ett tag på att leta upp en ny sittplats i annan vagn, men ni vet hur det är - "är väl inte så farligt, är väl snart framme, orkar inte ta alla saker å flytta mig, finns kanske inte några lediga platser" så jag satt där jag satt. Jag blev inte åksjuk, men huvudvärken kom precis som vid alla tillfällen med överbelastning. Sen var vi snart hemma och dagen hade fungerat bra på alla sätt, men ändå inte... Huvudvärken höll i sig och som med allt jag är känslig för så blir det en "hangower" på flera dar... Att mina sinnessystem är känsliga det vet jag ju, men tänkte inte på att det gäller i alla sammanhang, fy vad det är trist!

Nu kan jag inte låta bli att oroa mig lite för hur resan till fjällen ska kunna fungera - 75 mil x 2 i bil...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar