söndag 9 december 2012

150 års kalas!

En av de stora gåvorna för att få mitt liv i balans är att ha en familj man älskar! Den här helgen har verkligen varit ett bevis på det. Svärföräldrarna har just fyllt 75 år. Jo, båda två faktiskt, med bara 9 dagars mellanrum! Så vi har haft 150 års kalas! De själva tyckte inte det var så noga att fira, men tydligen var det jag (?) som tjatade på att vi självklart ska fira allt som kan firas.
Ja, så klart, att skapa guldkant på tillvaron kan man väl inte göra för ofta:-) eller hur? Det är ju jättekul att hitta på små överraskningar och lyckas fixa till det förhållandevis enkelt i sista stund ;-)
När vi hälsar på min mans familj sover vi ju oftast hos just Svärföräldrarna. Att då lyckas smyga med blombukett, maten till brakfrukosten, sångövning, paketinslagning och komponerande av gemensamt tal det är en utmaning. Tex när jag försökte gömma frukostmaten i buskarna utanför entrén samtidigt som jag halkar å råkar hänga mig på ringklockan! Innanför dörren står fyra personer som frågetecken å undrar vad det är för hemlig signal jag försöker skicka...
Man kan ju inte lyckas jämnt;-)



Tack allihopa för en underbar helg tillsammans och framförallt för att ni finns!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar