söndag 15 april 2012

Vet ni hur kul det kan vara att jobba?!

När jag gick från jobbet i fredags var jag helt euforisk:-)! I och för sig jobbade jag bara förmiddan och skulle sen på lunchyoga, men timmarna användes till "effektivt patientarbete" och det kändes SÅÅ BRA! Att få möta människor man aldrig annars skulle träffa och få spela en liten, liten roll i deras liv är ju en ynnest. Om man dessutom lyckas göra något av betydlese är det ju helt fantastiskt! Nu börjar jag komma på banan igen - på måndag börjar jag jobba 50%. Det ska bli så skönt, känna sig lite "normal" igen och få regelbundna rutiner både hemma men främst på jobbet. Visst, jag tränar verkligen på att tagga ner, göra saker på ett annorlunda sätt, inte engagera mig i något som jag absolut inte måste, låta saker å ting ta sin tid, inte överboka almenackan osv, osv. Jag tror det kommer vara en ständig träning och jag kommer inte lyckas varje dag (det klarar nog ingen, eller?) men jag är övertygad om att det kommer gå bra i längden! (Jag har ju inget alternativ ;-)
Med lite balanserande yoga och trädgårdarbete ska det väl gå bra :-)


/Pernilla

2 kommentarer: