söndag 3 november 2013

Singel, med sällskap

Kontrasternas vecka; först hemkommen efter en annorlunda arbetsvecka, huset fullt av höstlovslediga ungdomar och nu firat Allhelgona helgen för mig själv, men ändå inte helt ensam har ju två att prata med. Mot nio personer i hushållet under förra sön-mån har antalet minskat under veckan och i fredags eftermiddag åkte de sista... De verkar ha haft en härlig helg hos kusinerna, med Stockholms-shopping, lasergame, umgänge och nu till sist konsert med Bruno Mars på Globen för dottern.
Det var ganska skönt när lugnet la sig i huset och jag hade dagarna helt för mig själv, men när även kvällarna har varit tyst och stilla tycker jag nu att det ska bli jätteskönt att de snart är hemma. Så bra det är att man får vara ifrån varandra några dagar så man kan känna hur gärna man vill vara nära!
Även undulaterna verkade nöjda med att det blev stilla här i huset. Det var kanske inte den bästa starten att ha alla höstlovslediga här, stimulit blev nog väl bra... Under lördagen var jag till och med lite orolig, den gröna satt mest å sov på ett ben och verkade ha ont i foten... De tryckte mest i ett hörn och var verkligen inte intresserade av att bli klappade. När det gäller att få dem tama är det ju stort tålamod som krävs och man får väl räkna med två steg fram å ett tillbak. Så efter ett antal timmar i närheten av buren, fixat med annat, städat buren med försiktiga tag, småpratat och till slut fick jag lön för mödan - "den gröna" åt ur handen på mig!!
Ja, ni såg rätt, de har fortfarande inga namn... Det får bli nåt bestämt så snart övriga familjen kommer hem! Just nu lutar det åt konståkningshoppen Flip & Lutz - vad tror ni om det ;-)?
Nu ska jag göra ett nytt försök att mata dem, ska bara ta ut mina nybakta rågkakor ur ugnen!

Hoppas ni alla har haft en skön helg!
Kram Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar