fredag 18 maj 2012

Alena - eller inte?

Det är Kristiflygar-helg och vi har fyra lediga dagar - härligt! Men sonen har åkt med bästa kompisen till Öland och make å dotter har åkt för att hämta mast och segel till nyinköpta e-jollen och blir borta över natten - alltså blev jag ensam hemma... Det hade varit mysigt att åka med, men 55 mil i bil är inget för mig, jag blir helt slut bara av resan... Så förutom tvätt, städning och VILA så klart, så vad ska jag ägna mig åt? Jo, det blir nog en hel del tid vid min favoritsysselsättning - trädgården! Trots att vädret varit minst sagt skiftande; sol, spöregn och blåst...
Men, jag var nog inte så ensam ändå. Igår kväll visade sig en igelkott i trädgården och nu misstänker jag starkt att hen har flyttat in under altanen! Undra om den stannar kvar när dagarna blir varmare och vi klampar fram å tillbaka? Hoppas, de ska ju vara bra på att äta sniglar. Andra kompisar har nog flyttat in igen i fågelholken, troligen är det paret Svartvita flugsnappare, de brukar bo i just den holken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar